Συμβατικές και Εναλλακτικές Θεωρήσεις και Λύσεις

.................................................................................................................................................................


......................................................................................................................................................................................................................................

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ

- Προσθήκη παλιού βιβλίου "σκυρόδεμα" Εδώ και Εδώ
- Συμπλήρωση για την κατάρρευση των τριων πύργων στις 11.9.2001 Εδώ
- Σατυρικά κείμενα Εδώ
- Εκλαϊκευμένο βιβλίο "Στη Βάση της Οικοδομής" Εδώ

- Χαλυβοσκυρόδεμα ΕδώΕδώ)
- Σεισμική αξιολόγηση στοιχείων με ορθογωνική σπείρα (θώρακα) ΕδώΕδώ)
- Σεισμική αξιολόγηση στοιχείων με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα και υφάσματα ΕδώΕδώ)
- Μικροκισηρόδεμα Εδώ
- Σχεδιασμός έναντι πυρκαγιάς EδώΕδώ)
...............................................................................................................................................................

9.7.09

Αντικείμενο - Κατασκευές και η Κατάσταση του Κόσμου Σήμερα

  • .ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Το αντικείμενο της ιστοσελίδας αυτής είναι οι κατασκευές από σκυρόδεμα:
- οι αρχές και τα βήματα του σχεδιασμού τους,
- η τεχνολογία του υλικού τους,
- οι αρχές και τα βήματα του ποιοτικού ελέγχου και της επίβλεψής τους καθώς και
- οι τεχνικές επισκευής και ενίσχυσής τους. (1)
.
Στόχος δεν είναι να αποκτήσει ο αναγνώστης μόνον κάποια δεξιότητα μηχανιστικής διαδικασίας σχεδιασμού των κατασκευών από σκυρόδεμα αλλά, κυρίως,
η κατανόηση της λύσης του σκυροδέματος ως μέσου για την αναζήτηση νέων λύσεων στο σχεδιασμό των κτισμάτων.

Γι΄αυτό, η παρουσίαση επικεντρώνεται στην κατά το δυνατόν λεπτομερή διερεύνηση της συμπεριφοράς των φορέων και των διαφόρων οπτικών της ενθαρρύνοντας αμφισβήτηση κανονιστικών διατάξεων και συμβατικών θεωρήσεων.

  • Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Με τα πρόσφατα γεγονότα στην Παλαιστίνη και την πολυδιαφημιζόμενη οικονομική κρίση ο στόχος αυτός αποδεικνύεται ακόμη πιο επιτακτικός.
Για μια άλλη φορά βρισκόμαστε ενώπιον των αγωνιωδών ερωτημάτων:

• Σε τί κόσμο ζούμε; Τι είμαστε εμείς οι άνθρωποι;

• Πως είναι δυνατόν να επαναλαμβάνεται στον πολλά εκθειαζόμενο 21ο αιώνα η αιματοβαμμένη ιστορία των ινδιάνων της Αμερικής, αυτή τη φορά με τους Παλαιστίνιους και σιωπηλούς κομπάρσους όλους εμάς;

• Πως είναι δυνατόν σ΄όλον τον κόσμο και στα λεγόμενα ανεπτυγμένα κράτη τον 21ο αιώνα να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης οι άνθρωποι που παράγουν τα προιόντα και τον πλούτο της ανθρωπότητας;
.
.• Πως είναι δυνατόν το χρήμα που σήμερα αποκαλύπτεται ότι δεν είναι παρά αέρας κοπανητός να διαφεντεύει τη ζωή έλλογων όντων;..

• Πως είναι δυνατόν η κοινή τοκογλυφία (να δημιουργείς χρήματα από χρήματα και όχι από αγαθά) να αντιμετωπίζεται με περιφρόνηση και ως θανάσιμο αμάρτημα από όλες τις θρησκείες και αυτοί που την ασκούν ως κοινωνικά παράσιτα ενώ η δημιουργία χρημάτων από χρήματα που δεν υπάρχουν από το τραπεζικό και χρηματιστηριακό σύστημα να κουμαντάρει τις τύχες του κόσμου;

 • Πως είναι δυνατόν μέσω της κρατικής φορολογίας να υποχρεωνόμαστε να χρηματοδοτούμε τις παραπάνω παράνοιες, να χρηματοδοτούμε την υποδούλωση τη δική μας και των άλλων.

  •  Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΑΛΛΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Λογική απόρροια των παραπάνω είναι το ερώτημα: Πως απελευθερωνόμαστε;Όπως έχει δείξει η ιστορία μέχρι σήμερα και είδαμε με αυτά που ακολούθησαν την πρόσφατη τόσο ελπιδοφόρα κινητοποίηση των νέων:
Η λύση ενός προβλήματος δεν μπορεί να προκύψει με την ίδια λογική που το προκάλεσε (δράση=αντίδραση).

Απαιτείται η δημιουργία μιας νέας πραγματικότητας η οποία θα ακυρώσει το πρόβλημα.
Η νέα αυτή πραγματικότητα δεν μπορεί να θεμελιωθεί σε αντιλήψεις περί συλλογικής ευθύνης (κατά μίμηση των ισραηλινών κρατούντων) αντιμετωπίζοντας τον άνθρωπο ως αγέλη.

Η νέα πραγματικότητα οφείλει:
να αποκαταστήσει τον άνθρωπο ως αυτόνομη αυτοδιαχειριζόμενη ατομικότητα,
• να επανεύρει την ουσία της ελευθερίας και να την εγκαταστήσει την κορυφή των στόχων του ανθρώπου.

  • . ΤΙ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ
Ως έλλογα όντα οφείλουμε να απελευθερώσουμε χρόνο και ενέργεια να ενδιατρίψουμε στη δημιουργία αυτής της πραγματικότητας, ιδιαίτερα αυτοί από μας που έχουμε ευνοηθεί με ευκαιρίες και διευκολύνσεις που δεν έχουν δοθεί σε άλλους συνανθρώπους μας.

Οι φοιτητές και οι διδάσκοντες στα τεχνικά πανεπιστήμια οφείλουν να εξειδικεύσουν στην δημιουργία της νέας πραγματικότητας των κτισμάτων, κτισμάτων-καταλυμάτων στην υπηρεσία της ευημερίας και εξέλιξης του ανθρώπου και όχι ως πολυτελών φυλακών για τους λίγους και όνειρο ζωής για τους πολλούς ή κτισμάτων-μεγαθήριων συνωστισμού του «πλήθους» για αποτελεσματικότερο έλεγχο.
Και φυσικά όχι κτίσματα ως τρισδιάστατες επενδύσεις, όπως τα απεκάλεσε αμερικανός αρχιτέκτονας.

Τα πανεπιστήμια δεν ανήκουν στους φοιτητές και τους πρυτάνεις ή στους κρατικούς συμβουλάτορες.
Ανήκουν πολύ περισσότερο στους ανθρώπους οι οποίοι αν και αποκλεισμένοι από τις υπηρεσίες τους, τη λεγόμενη ανώτατη εκπαίδευση, τα χρηματοδοτούν μέσω των φόρων και μάλιστα δυσανάλογα καθώς ελλείψει πανεπιστημιακής «κουλτούρας» δεν φοροδιαφεύγουν μέσω offshore εταιρειών, φοροαπαλλακτικών φιλανθρωπιών και άλλων νεοεπιστημονικών πρακτικών.

Σ΄αυτούς τους ανθρώπους που οφείλουμε πρέπει να επιστρέψουμε λύσεις, πρέπει να τους επιστρέψουμε την αυτονομία που τους αφαιρέθηκε στο όνομα μιας επιστημονικής εξέλιξης που τους καταδυνάστευσε, που μας καταδυνάστευσε, μιας λεγόμενης εξέλιξης η οποία, όπως φαίνεται από τα ολοένα και πιο ύπουλα και ταταστροφικά όπλα που παράγει είναι υπόστροφη.

Όπως σατυρικά είπε ο αμερικανικός κωμικός Will Roges :
«Δεν μπορείς να πεις ότι ο πολιτισμός δεν προοδεύει, αφού σε κάθε πόλεμο μπορούν να σε σκοτώσουν με διαφορετικό τρόπο»
  • Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΤΙΣΜΑΤΑ
Η λύση αυτή δεν μπορεί παρά να είναι στην κατεύθυνση της μείωσης των (ποικιλοτρόπως τεχνητά καλλιεργούμενων) αναγκών μας για επανάκτηση της ελευθερίας μας.
• μια λύση Απλότητας, μια λύση απεξάρτησης από τα εγκατεστημένα οικονομικά συμφέροντα. 
  • ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ
Τα πανεπιστημιακά Ιδρύματα διαθέτουν από κληροδοτήματα και δωρεές πλήθος αναξιοποίητων ή υποεκμεταλλευόμενων παλιών κτισμάτων.

Τα κτίσματα αυτά κατεδαφιζόμενα θα μπορούσαν να αποτελέσουν την περιοχή πειραματισμού νέων λύσεων μέσω της διαδικασίας διπλωματικών και διδακτορικών εργασιών και ερευνητικών προγραμμάτων καθώς και τη βάση πρακτικής εξάσκησης των φοιτητών.
Τα νέα κτίσματα που θα προκύπτουν θα μπορούσαν να παραχωρούνται για κατάλυμμα ανθρώπων χωρίς στέγη..
______________________________________

(1)  Τα περιεχόμενα αυτής της ιστοσελίδας σε μεγάλο μέρος τους είναι από βοηθήματα τα οποία είχαν εκτυπωθεί στο τυπογραφείο του ΕΜΠ και αποτελούσαν διδακτικά βοηθήματα για τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών τα έτη 2004 έως 2009 και τη Σχολή Μεταλλειολόγων τα έτη 2008 και 2009.
Σε πιο πρόχειρη μορφή ήταν διαθέσιμα και τα προηγούμενα χρόνια υπό μορφή φωτοαντιγράφων που αναπαρήγαγαν οι ίδιοι οι φοιτητές.
.
Τα βοηθήματα αυτά δεν ήταν αμειβόμενα. Για τη σύνταξή τους, τη κειμενογράφησή τους και τη σχεδίασή τους δεν υπήρξε οποιαδήποτε επιβάρυνση για το ΕΜΠ.
Γι αυτό, μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα (για διδακτικούς αλλά όχι εμπορικούς σκοπούς).

Ε Ι Σ Α Γ Ω Γ Η


Α.  ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ, 
ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ 
Εισαγωγή Εδώ (ή Εδώ)





Ι  Το σκυρόδεμα από την αρχαιότητα ως σήμερα -
ΙΙ  Ο ρόλος του μηχανικού στο σύγχρονο κόσμο των αγορών Εδώ (ή Εδώ)





ΙΙΙ  Γνωριμία με το χώρο των κατασκευών και σπουδών Εδώ (ή Εδώ)




ΑΝΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ


IV  Ο Τεχνοκρατικός εκπολιτισμός και το αίμα πίσω από τις κατασκευές  Εδώ ή (Εδώ)





V  Η απλή λογική ως μέθοδος επίλυσης προβλημάτων Εδώ (ή Εδώ)





VI  Εφαρμογές της απλής λογικής κατά την κατασκευή και την επίβλεψη Εδώ (ή Εδώ)





Β. ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ 
ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΖΩΗ    Eδώ (ή Εδώ)





ANA ΚΕΦΑΛΑΙΟ